19 Ekim 2010 Salı

Einaym Pkuhot / Gözleri Tamamen Açık (2009)



İsrailli yönetmen Haim Tabakman'ın filmi, eşcinsel bir aşk hikayesi temelinde Kudüs'te çok katı dini kurallara uygun olarak yaşayan Ortodoks Musevi cemaatinin gündelik yaşamına da yakından bakıyor...

Ortodoks cemaatine mensup kasap Aaron evlidir ve kendini dört çocuğuna adamıştır. Din okulu öğrencisi genç ve yakışıklı Ezri'yi yanına çırak alır. Bir süre sonra iki adam arasında bir yakınlaşma başlar. Bu arada Ezri'nin geçmişiyle ilişkili dedikodular zaten alıp başını yürümüştür. Çevreden Ezri'yi kovması için Aaron'a tepkiler gelmeye başlar...

Aslında filmin, bilindik 'sert kurallarla örülü çevre' ve bunun ortasında yaşanan, bir nevi çevrenin o 'sahtekar' baskıcılığını yüze vuran, 'sistem karşıtı eylem' olarak bile niteleyebileceğimiz aşk öyküsünden oluşan yapısı hayli tanıdık. Benzerleriyle çok büyük farklar içermiyor. Ancak, sahip olduğu kendine has dokusu,filmi herşeye karşın ilgi çekici hale getirmeyi başarıyor. Yönetmen, filmini 'duygu seli'nin cazibesine kaptırmadan, duru, serinkanlı ve temiz bir anlatım tutturuyor...



Yönetmenin, kimi sahneleri çekmedeki başarısı açık. Filmin, genel olarak düz öykü anlatımı şeklindeki yapısını, bu sahneler sinemasal hale getirmeyi başarabiliyor. İki adamın, kasabın kapısı önünde konuştukları anda geçen arabanın camından toplanmış, kalabalık mahallelinin onlara doğru bakan görüntüsü ve ucu açık finaldeki tercihi, yönetmenin, hikayeyi nasıl resmedeceği ile ilgili kafa yorduğunun kanıtı.

Einaym Pkuhot, iyi yazılmış, çekilmiş ve yönetilmiş bir film. Bittikten sonra, insanın üzerinde bir etki bırakan, kendine ait bir tadı olan, izlediğime memnun olduğum bir iş...

Filmin Notu : 3 / 4

0 yorum:

Yorum Gönder