29 Ocak 2011 Cumartesi

İstanbul Modern Sinemada Cafer Panahi Retrospektifi



İstanbul Modern Sinema, 3 ve 10 Şubat tarihleri arasında, İran sinemasının öncülerinden Cafer Panahi’nin filmlerine ev sahipliği yapıyor.

95 yılında 48.Cannes Film Festivali’nde Altın Kamera ödülü alan Beyaz Balon, 1998 yılında 17.Uluslararası İstanbul Film Festivali’nde Altın Lale’yi kazanan Ayna ve 2000’de 57.Venedik Film Festivali’nde Altın Aslan ödülünü alan Daire’nin de aralarında olduğu beş uzun metrajlı filmden oluşan program, 61. Berlin Film Festivali’nden bir hafta önce İstanbul Modern’de gösteriliyor. Programda, yedi yaşındaki Raziye’nin yılbaşı hediyesi için istediği Japon balığına ulaşma öyküsünü Abbas Kiarostami’nin senaryosuyla aktaran ve İran sokaklarında geçen yabancı ve karmaşık bir hayat kesiti yansıtan 1995 yapımı Beyaz Balon, küçük Mina’nın modern İran’ın sosyo-kültürel yaşantısına ayna tutan bir metafor olduğu 1997 yapımı Ayna, İran’daki sosyal sınıf farkını ve erkeklerin sıkışmışlıklarını, yaşadıkları çaresizliği öne çıkaran sürükleyici bir dram olan 2003 yapımı Kanlı Altın, kadınların futbol maçına alınmadığı İran’da ‘”her şeyi yapmanın bir yolu olduğu” fikrinden yola çıkarak, futbol maçına erkek kılığında giden kadınların heyecan dolu dramını anlatan, yönetmenin komedi unsurları içeren ilk ve tek öyküsü 2006 yapımı Ofsayt, farklı geçmişlerden gelen ve toplumun baskısı altında kapana kısılmış dört kadın karakter üzerinden “daire”den çıkmanın imkânsızlığını gösteren bir başyapıt olan 2000 yapımı Daire yer alıyor.

0 yorum:

Yorum Gönder